вторник, 10 януари 2017 г.

За щастието ...

Какво му трябва на човек, за да бъде истински щастлив? Има ли въобще еднозначен отговор на този въпрос? Аз не мисля че има. Някои хора прекарват целия си живот в търсенето му. Правят всевъзможни неща, които в бъдеще биха му донесли щастие. Жертват времето, семействата, себе си, за да тичат подир Щастието. И то все им се изплъзва... на косъм. За съжаление и аз като типичен представител на гореописаното се хващам как вечно съм забързана към поредния ангажимент. Препускам по улиците, гоня срокове, жонглирам с 3 - 4 - 5 задачки едновременно. Крада от времето за семейството ми. Изморена съм. И в моменти на просветление се питам - какво правя? Това ли искам? Да прекарам живота си в една непрестанна гонитба? Да израствам професионално, да имам хобита, които ме зареждат, да имам все по-малко време за игра с децата? Не, не искам това. Решавам да живея живота си осъзнато. Да си оставям достатъчно време между отделните ангажименти. Когато съм вкъщи, да съм с любимите ми хора и телом, и духом. А време за хобитата и мен самата винаги ще намирам. Да, по-малко отколкото ми се иска, но все пак се случва. Избирам да градя сама живота си, а не той мен. Да се радвам на малките неща в ежедневието и на големите - семейството и Аз самата! Избирам да съм Щастлива, ей така, без причина. Да се събудя усмихната и да предам този заряд на децата, мъжа ми, кучето (да, от 3 дни имаме куче :) ), на хората, с които работя и на тези, с които общувам виртуално. Тази картичка беше предназначена за едно мое приятелче - крафтърче. Още за септември месец беше нарочена. Но пусти гонитби, до края на декември не успях да я пратя. Седмицата преди Коледа успях! И съм толкова щастлива от този факт. Получих обаждане от получателката и тя беше толкова радостна и приятно изненадана, че това за мен беше най-голямата награда. Щастието да направиш някой друг щастлив е едно от най-зареждащите. Затова правете малки жестове на внимание към другите. Така ще ги зарадвате безкрайно и ще посеете семенцето на Щастието във вас самите! За да получиш, първо трябва да дадеш! Предай нататък!

6 коментара:

  1. Благодаря отново - за изненадата и за тази прекрасна публикация!
    Пак успя да ме развълнуваш!
    Обещавам - да предам нататък.
    Рапорт даден!
    ***
    Усмивки и кураж -
    всичко ще си дойде на място.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радостта и вълнението ти са споделени :) И аз ти благодаря :)

      Изтриване
  2. Да добавя, че тези дни напрекъснато ги нося с мен и ги показвам на всички познати, които срещна... Голяма тръпка.
    Мерси!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Един човек казал на Буда:
    - Аз искам щастие!
    Буда му отговорил:
    - Махни "Аз" - това е егото. После махни "искам" - това е желанието. Виж как накрая оставаш само с "щастие".

    ОтговорИзтриване
  4. Най-трудното вече си го направила -разбирането за нещата :)Сега ти остава само да СИ щастлива.БЪДИ !Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Поли. Съм :) И предавам нататък :) Гуш!

      Изтриване

tonya.blagoeva@gmail.com