понеделник, 5 март 2018 г.

Веган торта гараш

Великденските пости са ми любими. Пролетта наближава и има все повече пресни плодове и зеленчуци на пазара. Нооо, сладичкото си е друго нещо. И макар рядко да ми се дояжда вече, друго си е да си спретнеш набързо една домашна постна тортичка. Тияна от 3 дни само за това ми говореше - кога ще направим торта. Накрая снощи направихме заедно и днес не иска да я яде 😂
Последния път когато правих ореховата торта си казах че някой път ще пробвам да направя орехови блатове и шоколадов крем. Имитация на  гараш. Е, направих. И ми харесва много! С веган шоколадов мус! Рецептата намерих някъде в нета, но не запомних къде.

Рецепта:

Блат - 100 мл вода от сварен нахут, предварително сгъстена на котлона(вари се докато стане като сироп гъсто) се разбиват с миксер за 4-5 минути докато стане като белтъци на сняг; 100 гр.смлени орехи, 2 с.л. пудра захар(може ако имате кафемелачка да си смелите кафява захар). Изсипва се във форма за торта с махащ се пръстен, покрита с хартия за печене и се пече 10-12 минути на 180 градуса. Докато леко започне да порозовява.

Крем - 100 мл вода от нахут(аз ги разбивах заедно двете и после разделих на 2); 100 гр.черен шоколад разтопен на водна баня. Леко се охлажда и се добавя към "белтъчната смес" като се бърка внимателно с лъжица да не излиза въздухът от сместа. Покрива се блатът и се охлажда за няколко часа. Ако искате да е с 2 блата тортата или направете двойна доза, или срежете на 2, наложете двете половини и ще имате половин торта :) аз направих така.

Да ви е сладко!!!




1 коментар:

  1. Тортата изглежда фантастично, браво Тони!
    Благодаря за рецептата, може да я пробвам / че съм се сложила на диета!/ Много ми харесват твоите веган рецепти и
    често си мисля за този начин на хранене..
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване

tonya.blagoeva@gmail.com