четвъртък, 29 ноември 2012 г.

Ризата на татко аз обичам...

...и често тайничко си я обличам...помните ли тази(не точно с такъв текст, де) песничка от една стара реклама на перилен препарат? Беше ми любимата реклама, а бебчете е толкова сладко!
Е, сега ви представям нашия вариант на "пуловера" на татко. Наскоро една от ризите му се скъса на ръкава. Той се беше заканил да я хвърли, но на мен веднага ми светнаха очичките, че се сдобих с "нов" плат:). Преди 2-3 дни случайно попаднах в  Pinterest на една страхотна идея - ризата на татко да стане на роклята на малката мис. И понеже нашата малка мис е още доста малка, видях трудности да я оразмеря(още повече, че не мерих изобщо, което е първо правило при шиенето! Моето беше дно към гьоторе!). Накрая се получи нещо що-годе прилично:) Показвам и снимки на процеса на ушиване(поне частично, по някое време забравих да снимам :) )
Открих, че със стар плат и ножица в ръце съм като луд с къртечница! Всичко стана в малки парченца плат и конци! Отделно Пепи се снощи се развихри с една ножица и няколко хартии(с мое разрешение, разбира се), но като погледнах след него, лошо ми стана! Нарязал е всичко на дребни 2-3 милиметра парченца! Син на майка си!
Тази, така да се каже рокля, показвам при Двете Елши. Правих я специално за тяхната тема - Отминалото време. Времето, в което нашите баби са преправяли една и съща дреха(защото не са имали това изобилие, което имаме ние) по няколко пъти. Времето, в което всяка жена е можела да шие, да бродира, да плете...неща, които малко са позабравени и сега се гледа с особено око на тях от някои хора. Искам моята дъщеря да може да шие, да може да плете, да твори красиви неща с ръцете си. Добре, че все още има баби и майки, които да предадат тези знания. Аз също съм прохождаща в шиенето, но имам прекрасна майка, която ми дава ценни съвети(тя се е учила съвсем сама, на принципа проба-грешка), пробвам и сама, дост греша, но човек така се учи.
Тази рокля е също от категорията Рециклирай, което е и втората тема в моята игра. Може да се включите, ако искате, до 7 декември.
А ето и снимките:

Престилката е обикновен правоъгълник, леко заоблен по краищата

Забрадката са два триъгълника, зашити  от опаката страна и обърнати през малка дупчица

Цветето е от 5 кръгчета, прегънати на 4 всяко, зашити в сверичната си част с игла и конец и съединени едно с друго. Получава се много хубаво цвете.

За по-голямо дете ще е по-лесно, тук яката изглежда огромна, но пак става:)





Тук направих грешка, много бързо срязах, без да помисля. Следващата рокля ще е по-изпипана и ще покажа повече снимки как става(как аз я правя, де, не знам дали е правилно така :) )

Ръкавките са два сряза от ръкавите на ризата с набор, за постигане на желаната дебелина на отвора при рамото.
Надявам се тази публикация да е била полезна и интересна.
Слънчев ден ви пожелавам! Не забравяйте, слънцете грее над облаците! Усмихнете се и се радвайте на лошото време! След него идва хубаво!!!

7 коментара:

  1. Кукла!!!:))) Страхотна дрешка си ушила на малката принцеса ...и само как позира с нея :))) Браво:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Нацелувай я тая сладка бонбонка с модерна рокля от мен.

    ОтговорИзтриване
  3. За роклята не знам ама аз се загледах по малката кукличка,невероятна е ,много е сладка...нали си обичам дечица и това си гледам.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря, ще я нацелувам...дано не се наложи веднага(уж спи :) )

    ОтговорИзтриване
  5. Сладурче, много и отива рокличката! Идеята е интересна и практична!

    ОтговорИзтриване
  6. bravo Toni ,ama gena si e kazal dymata , prodaljavai

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасна идея! Това е чудесен начин да използваш нещо старо и да го претвориш в нещо ново и чудесно! Специални прегръдки за малката моделка :)

    Мерси, че се включи в предизвикателството на Двете елши!

    ОтговорИзтриване

tonya.blagoeva@gmail.com