събота, 20 януари 2018 г.

Честит рожден ден на мен!

Януари е тежък месец за семейството ни. След Коледните празници идват рожден ден и имен ден на Тияна, имен ден на сестра ми, имен ден и рожден ден на мен, за финал накрая рожден ден на баща ми. И баба ми беше януари, но вече не е сред живите.
Богати трапези, много приятели, много приготовления и разбира се торти.
Ето днешната ми торта. Една любима рецепта на мама, видоизменена от мен до почти веган. Следващият път ще е изцяло веган. Сега просто имах едно голямо масло останало от Тити и трябваше да го използвам.
Съжалявам за лошите снимки но нямах време (а и желание) да правя хубави. Тити е болна и гледам да съм до нея. Сега спи (за 2 път днес) и гледам да публикувам докато мога.

Орехова торта:
Продукти за блата - 1 консерва буркан нахут (използвам само водата от консервата, нахутът изядохме за вечеря), 100 гр.пудра захар(аз си смлях с кафемелачката кафява захар), 150 гр.смлени ситно орехи(с орехомелачка, не с блендер. В блендер си пускат мазнината и стават на по-едри топченца, с мелачка стават пухкави и ситни), 1-2 с.л. пълнезърнесто брашно (лимец или пшенично). Може и без брашно ако искате да е безглутенова.
Водата от нахута се сгъстява на котлона за 5-6 минути, да поизври и да стане по-гъста. Охлажда се и разбива с миксер като белтък. Като стане гъсто се добавя лъжица по лъжица захарта. Накрая орехите и брашното като се бърка с лъжица или на бавни обороти с миксер.
Сместа се разпределя на две части в тавички с падащо дъно и се пече около 20 минути на 170 градуса. Аз моите малко ги попрепекох, но пак са вкусни.
Крем - 200 мл соево мляко(или ядково, или краве ако искате и консумирате), 250 гр.орехи смлени, 1 ванилия, 150 гр. кафява захар (аз сложих 200 гр но стана прекалено сладко. Ако обичате сладко сложете 200 гр.), 200 гр.масло (краве или кокосово).
Всичко без маслото слагам на катлона да заври като бъркам постоянно. Ври 5-6 минути докато леко се сгъсти. Отмествам ат котлона малко да се охлади. През това време разбивам маслото, което е на стайна температура, с миксер. Лъжица по лъжица се добавя в поохладената смес и се бърка да го поеме. Когато сложите всичкото масло кремът е готов и се редуват блат, крем, блат, крем.
Отгоре украсявате по желание. Аз нямах време и затова ми е гола. Може за се поръси със смлени орехи, шоколад настърган или разтопен, ядки, плодове, семена.
Стяга в хладилника поне 1 нощ и е готова за закуска! С децата закусвахме торта 😁
Да ви е сладко!



А тази сутрин направих бонбони за почерпка:


100 гр. орехи, 100 гр. слънчоглед суров, 200 гр. фурми пресни, 2 с.л. какао, 1 с.л. кокосово масло.
Ядките и какаото се разбиват в кухнески робот до ситно. Добавят се 1 по 1 фурмите и се бърка до хомогенност. Накрая се добавя маслото. Овалят се топчета и се слагат ня хартия за печене. Докато се стягат в хладилника разтопяваме черен шоколад на водна баня и ги овалваме в шоколад. Поставяме ги върху хартия за печене и поръсваме с кокосови стърготини или смлени ядки. Поставяме в хладилника да стегнат и бонбоните за черпене са готови!

2 коментара:

  1. Честит рожден ден!
    Скъпа Тони, нека празниците продължават цяла година!
    Прекрасна публикация! Поздравления за страхотната торта и бонбони!
    Една малка изненада имаш от мен! / през Еконт/
    Приятна вечер и късмет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Боби! Безкрайно ме зарадва с милия си жест! Благодаря и за милите думи! 😘😘😘

      Изтриване

tonya.blagoeva@gmail.com